راهنمای خرید سمعک

بهترین مارک و مدل سمعک چیست ؟

راهنمای خرید سمعک ،این یک سوال عمومی است که تقریبا ذهن تمامی افراد را به خود مشغول می کند. در پاسخ باید گفت که سمعک یک کالای پزشکی است . نمی توان براساس مارک و مدل تجاری در مورد آن قضاوت کرد . انتخاب کارخانه سازنده سمعک باید توسط ادیولوژیست و براساس ادیوگرام فرد و قابلیتهای کمپانی سازنده صورت گیرد. مثلا” برخی کمپانی ها در ساخت کوچکترین سمعکهای نامرئی و برخی دیگر در تولید قوی ترین سمعک های پشت گوشی فعال می باشند . برخی دیگر در تولید سمعکهای ضد آب و بعضی هم در ارائه بهترین خدمات و سرویس های بعد از فروش شهرت دارند. توصیه ما این است که براساس ادیوگرام و با مشورت با ادیولوژیست خود مارک و مدل تجاری سمعک را انتخاب کنید.

سمعک نامرئی چیست ؟ آیا واقعا” نامرئی است ؟

راهنمای خرید سمعک ،سمعک نامرئی یا CICدر واقع یک مدل سمعک داخل گوشی است،که از سایر مدل ها کوچکتر بوده و بر اساس فرم کانال گوش به روش قالب گیری ساخته می شود. این مدل در اصل قابلیت دید بسیار کمتری داشته و در داخل کانال گوش مخفی می گردد . در واقع براحتی دیده نمی شود . اگر چه مخفی بودن این مدل از مزیتهای خاص آن می باشد. اما ظرافت سیستم و نیاز به سرویس های چند ماه یکبار این مدل و طول عمر کوتاه باطری آن از نقایص این مدل می باشد . از آنجاکه این مدل از سایر مدلهای سمعک ظریف تر می باشد، وباعث جلب توجه دیگران نمی شود طرفدار بیشتری دارد.لازم به ذکر است که ظریف ترین وکوچکترین سمعکهای نامرئیCICجهان متعلق به شرکت ویدکس دانمارک است.

آیا سمعک می تواند بصورت کامل مشکل شنوائی را برطرف کند ؟

راهنمای خرید سمعک،سمعک همانند سایر وسایل و پروتزهای مصنوعی یک سیستم کمک شنوائی می باشد، قادر نیست که مشکل فرد را بصورت 100% برطرف کند .در واقع با کمک سمعک می توان مشکل را تا حدود زیادی کم کرد .اما نمی توانیم مشکل فرد را بطور کامل حل کنیم .علاوه بر این معمولا” و بویژه در سنین بالا مشکل کم شنوائی همراه با مشکلات دیگری نظیر کاهش تشخیص کلمات و وزوز گوش ….ظاهر می شود. اگر چه غالب افراد به اشتباه این مشکلات را ناشی از کم شنوائی می دانند .اما واقعیت این است که علت این مشکلات بسیار فراتر از بحث سمعک و شنوائی می باشد . صادقانه باید گفت که اولا” هیچ سمعکی نمی تواند جایگزین گوش طبیعی شود. ثانیا” مزایا و خوبی های سمعک بسیار بالاتر و باارزش تر از دردسرهای آن است.

چرا قیمت سمعک نسبت به سایر محصولات الکترونیک گران تر است ؟

راهنمای خرید سمعک،تکنولوژی بسیار پیشرفته و جدید سمعک لزوم کیفیت بسیار بالای بلندگو ، میکروفن و قطعات آن همچنین تکنولوژی انحصاری تولید آن همه و همه باعث شده اند که قیمت سمعک بالا باشد . از طرف دیگر گارانتی و خدمات بعد از فروش سمعک نیز باعث افزایش قیمت آن می گردد چرا که گاها” تنظیم اولیه سمعک و تنظیمات بعدی آن در طول گارانتی چندین جلسه بطول می انجامد . از سوی دیگر تولید سمعک از نقطه نظر تجاری و تعداد بسیار پایین مورد مصرف در جهان توجیه اقتصادی نداشته است . سبب افزایش قیمت محصولات جدید می شود . برای مثال طبق آمار جهانی در سال 2013 تنها نه میلیون و سیصد هزار سمعک توسط تمامی شرکتهای تولیدی سمعک در جهان تولید شده است.

گارانتی و خدمات بعد از فروش یک سمعک تا چه اندازه مهم است ؟

راهنمای خرید سمعک،گارانتی سمعک را با گارانتی سایر محصولات الکترونیک نمی توان مقایسه کرد. به زبان ساده باید گفت که سمعک بدون گارانتی و خدمات بعد از فروش فاقد ارزش و کاربرد است . تهیه و خرید سمعک در واقع آغاز یک روند کاری می باشد . تنظیم اولیه سمعک نیازمند چندین جلسه وقت است.و از طرف دیگر غالبا” در ادامه نیز سمعک نیاز به تنظیمات مجدد و تعمیر سمعک دارد. که همه این موارد در کنار گارانتی لازم در تعویض احتمالی قطعات مستهلک در طول گارانتی سمعک بسیار مهم و باارزش است.

تفاوت سمعک های دیجیتال، هوشمند،و هوشمند وایرلس در چیست؟

فول دیجیتال:این سمعک ها قابلیت تنظیم با کامپیوتر دارنداما تنظیمات آنها در محیط های مختلف ثابت است.

هوشمند : این سمعک ها قابلیت تنظیم با کامپیوتر دارند و تنظیم آنها در محیط های مختلف بطور خودکار تغییر می یابد.

فوق هوشمند وایرلس ( بلوتوث دار):این سمعک ها قابلیت تنظیم با کامپیوتر دارند . تنظیم آنها در محیط های مختلف بطور خودکار تغییر می یابد. همچنین مجهز به سیستم بلوتوث میباشند. همچنین به دلیل ارتباطی که این دو سمعک از طریق سیستم وایرلس با یکدیگر دارند .کیفیت صدای مطلوبتری داشته و شنوایی دوگوشی را شبیه سازی مینمایند.اگر بخواهیم خارج از اصطلاحات علمی و به زبان ساده این سه سیستم را مقایسه کنیم. باید بگوییم سمعک فول دیجیتال شبیه تلویزیون رنگی ساده سمعک هوشمند شبیه تلویزیونLCDو سمعکهای هوشمند همانند تلویزیونهایLEDهستند.

سمعک بصورت یک گوشی بهتر است یا دوگوشی؟

راهنمای خرید سمعک،همه ما معتقد و مطمئن هستیم که آفرینش ما به بهترین وجه ممکن صورت گرفته است. قطعا شنیدن با دو گوش بهترین حالت شنوایی بوده است. پیشرفت علم این نکته را ثابت نموده است. وقتی صدارا از هردو گوش خود دریافت میکنیم، سیستم عصبی و مرکزی شنوایی ما صداهای رسیده از دو گوش را با یکدیگر تلفیق نموده است، آن را بهتر پردازش میکند. سیستم مرکزی شنوایی ما قادر است که بصورت فعال و خودکار صداهای ناخواسته ی محیطی نظیر همهمه را سرکوب کند. و به کشف گفتار و سیگنال هدف کمک نماید .همچنین ارتباطات متعدد میان سلواهای عصبی شنوایی مانند یک آمپلی فایر عمل کرده و صدارا تقویت میکند.

همه این ویژگی ها تنها زمانی میسر است که صدا را با هر دو گوش خود بشنویم.

نکته بعدی آن است که اگر هردو گوش به کم شنوایی مبتلا باشد ، تنها یک سمعک دریافت شود، عصب گوش دیگر به مرور زمان تحلیل میرود و شنوایی اش کمتر میشود. حتی ممکن است کاملا ناشنوا شود.برای درک بهتر این موضوع فردی را در نظر بگیرید که یک دست وی سالم و دست دیگر شکسته و در گچ است. پس از باز کردن گچ از دستش کار نکشد، آن روز به روز ضعیف تر میشود. دست سالم نماد گوش دارای سمعک است ، دست گچی گوش کم شنوایی که سمعک دریافت نکرده است.

افرادی که در دو گوش دچار کم شنوا هستند،اگر تنها از یک سمعک استفاده کنند ،جهت یابی نخواهند داشت ،صدا از هر سمت که باشد وی صدا را از سمتی میشنود که سمعک داشته باشد.

پس توصیه میشود افرادی که هردو گوش آنها کم شنواست، به جهت بهره مندی از این ودیعه الهی دو سمعک دریافت کنند.امروزه در سمعک های وایر لس هوشمند دو سمعک بیش از بیست مرتبه در یک ثانیه باهم در ارتباطند تا ویژگی شنوایی دو گوشی طبیعی را شبیه سازی نمایند.

چرا موسسه ایران سمعک بیشتر از هر مارک دیگری بر روی محصولات ویدکس کار میکند ؟

راهنمای خرید سمعک،سمعکهای ویدکس ساخت کشور دانمارک می باشند. این شرکت اولین تولید کننده سمعکهای فول دیجیتال در جهان بوده است .در حال حاضر نیز یکی از شرکتهای پیش رو در تولید سمعکهای مدرن در دنیا می باشد . کیفیت سمعکهای تولیدی این شرکت و همچنین کیفیت و کمیت خدمات بعد از فروش این شرکت به نحوی می باشد که حتی رقبای تجاری این شرکت نیز آنرا قبول داشته است. و به آن اذعان میکنند از آنجا که رضایتمندی مراجعین از کیفیت سمعک و خدمات بعد از فروش آن برای موسسه ایران سمعک بسیار مهم است. غالب سفارشات بیماران از میان سمعکهای ویدکس دانمارک انتخاب می شود.

آیا اختلاف قیمت سمعکهای مختلف با کیفیت آنها متناسب است ؟ مثلا” سمعکی که سه برابر سمعک دیگر قیمت دارد سه برابر آن هم کیفیت دارد ؟

راهنمای خرید سمعک،در مورد سمعکهای ویدکس دانمارک جواب این سوال منفی است . حتی سمعکهای ردهBasicویدکس نیز از کیفیت مناسبی برخوردار بوده اند . حداقل مدارات لازمه مربوطه را دارا هستند .اما مسلما” ردههایIntermadiate وAdvance از کیفیت بالاتری در این زمینه برخوردارند . از تعداد مدارات وOptionهای تنظیمی بیشتری برخوردارند . همکاران ما در موسسه ایران سمعک به منظور کمک به شما در انتخاب سمعک در سه رده :

: Basic دارای حداقل مشخصات لازم جهت حل مشکل شنوائی شما

: Intermediate که قابلیت های بالاتری نسبت به گروهBasic دارد.

Advance :که شامل بهترین و پیشرفته ترین گزینه ممکن برای حل مشکل شنوائی شما هستند.

سمعک هایی را به شما معرفی خواهند کرد . مسلما” شما بسته به بودجه ای که برای تهیه سمعک در نظر گرفته اید می توانید یکی از مدلهای پیشنهادی را انتخاب کنید.

منظور از گارانتی بین المللی ویدکس چیست ؟

راهنمای خرید سمعک،سیستم گارانتی شرکت ویدکس دانمارک بصورت بین المللی می باشد. این سیستم بیشتر برای هموطنان در خارج از کشور کاربرد دارد.منظور این است که فرد سمعک خود را در ایران و یا هر کشور دیگری تهیه کند می تواند در سایر کشورها با مراجعه به دفتر نمایندگی ویدکس خدمات گارانتی آنرا بصورت رایگان دریافت کند. در زمان مراجعه به دفاتر نمایندگی ویدکس در خارج از کشور بهمراه داشتن آخرین نتایج ارزیابی شنوائی جهت تنظیم سمعک و همچنین کارت گارانتی بین المللی ویدکس الزامی است.

ریموت کنترل سمعک چیست ؟ آیا وجود آن الزامی است ؟

راهنمای خرید سمعک،شما با کمک یک ریموت کنترل کوچک می توانید صدای سمعک خود را کم و یا زیاد کنید. و یا برنامه های تقویت اکوستیکی سمعک را به سلیقه خودتان انتخاب کنید. مثلا” صدای سمعک خود را در محیط های شلوغ کم و یا در جلسات اداری و یا آموزشی زیاد کنید . وجود ریموت کنترل جهت سمعک الزامی نمی باشد . حتی در پاره ای از موارد خاص استفاده از آن توصیه نمی گردد.

هر باطری سمعک چقدر عمر می کند ؟ آیا خود فرد می تواند آنرا تعویض کند ؟ هزینه آن چقدر است ؟

راهنمای خرید سمعک،باطری سمعک در چهار سایز 10,13,312,675 تولید می شود.بسته به مدل و مشخصات سمعک شما طول عمر متفاوتی دارند. سایز 10 که کوچکترین سایزرا داراست در سمعکهای نامرئی استفاده می شود . بین 70-100 ساعت کاری دوام دارد ( حدودا” 6-7 روز ) و خود فرد هم براحتی می تواند آنرا تعویض کند. جهت اطلاع سمعک های ویدکس از نقطه نظر میزان مصرف باطری از جمله کم مصرف ترین سمعک های جهان هستند . هزینه هر حلقه 6 تایی باطری ( ریوواک آمریکا ) در زمان نگارش این متن 5.500 تومان می باشد. ( هر یک عدد حدودا” 900 تومان ) لازم به ذکر است که طول عمر سایزهای بزرگتر باطری نظیر 675 که در سمعکهای پشت گوشی استفاده می شود در برخی مدلها تا 20- 15 روز می رسد.

خدمات موسسه ایران سمعک پس از سفارش سمعک شامل چه مواردی می باشد ؟

همزمان با دریافت سمعک مصرف دو سال باطری سمعک به رایگان به شما عزیزان تقدیم میگردد.

(در سمعک های cicتعداد 16 حلقه در سمعکهای کانال 12 حلقه و در سمعکهای پشت گوشی 8 حلقه)

در طول مدت گارانتی تنظیم سمعک و انجام آزمایشات شنوائی مربوطه کاملا” رایگان است.

کلیه سرویس ها و تعمیرات احتمالی در طول مدت گارانتی سمعک رایگان است.

اگر قبل از اتمام گارانتی فرد بخواهد سمعک خود را تعویض کند .سمعک خریداری شده به مبلغ یک سوم مبلغ فروخته شده مرجوع و از مبلغ سمعک جدید کسر می گردد . پس از اتمام گارانتی این نسبت یک چهارم خواهد بود

استفاده از شبکه زنجیره ای کلینیک های ایران سمعک جهت سرویس و خدمات بعد از فروش

چه عواملی در قیمت سمعک تاثیرگذار هستند؟

راهنمای خرید سمعک،بهبود شنوایی باعث بهبود کیفیت زندگی می شود . بنابراین باید به تهیه سمعک به منزله سرمایه گذاری در زمینه سلامتی نگریست .لازم به یادآوری است عوامل مختلفی در تعیین میزان قیمت سمعک موثر بوده و سمعک های دیجیتال ،هوشمند و وایرلس( بلوتوث دار) به دلیل برخورداری از تکنولوژی های متنوع ، قیمت های متفاوت دارند . همچنین قیمت سمعک تنها معیار انتخاب آن نبوده است .عواملی مانند نوع و میزان کم شنوایی و سن فرد کم شنوا از جمله عوامل موثر در زمینه انتخاب سمعک مناسب هستند.بنابراین فرد کم شنوا در هنگام خرید سمعک باید دقت داشته باشد که سمعکی را خریداری نماید که به بهترین نحو بتواند نیاز شنوایی وی را مرتفع سازد.اگر چه قیمت سمعک یکی از عوامل مهم وتاثیرگذار است اما بهر حال هرچه تکنولوژی و امکانات سمعک پیشرفته تر باشد ، قیمت آن افزایش می یابد.

بهبود خدمت رسانی 

در راستای بهبود خدمت رسانی به افراد کم شنوا ، اکثر بیمه های درمانی بخشی از مبلغ خرید سمعک را به منظور کمک به افراد کم شنوایی که تحت پوشش این بیمه ها هستند ، می پردازند. همچنین سیاست هایی مانند خرید سمعک با اقساط بدون بهره از طرف شرکت ویدکس ایران ، سبب می شود که افراد کم شنوا راحت تر بتوانند سمعکی را که منطبق با نیاز ایشان است را به راحتی تهیه نمایند.

لازم به ذکراست آنچه قیمت سمعک را تعیین می کند فقط کاهش شنوایی نیست. مشکلات و عوارض جانبی کاهش شنوایی نظیر پایین آمدن قدرت درک و تشخیص اصوات ، وزوز گوش ، پایین آمدن آستانه تحمل اصوات بلند ، مزاحم و بسیاری از عوامل دیگر فردی نیز در این زمینه موثرند .چرا که با اضافه شدن هر یک از این موارد سمعک فرد باید مدارات پیشرفته تر و کاملتری را داشته باشد تا بتواند نیاز بیمار را برطرف کند. از سوی دیگر استفاده از تکنولوژی روز نظیر بلوتوث ، ویا بردهای پردازشDualنانوتکنولوژی و … همه و همه باعث می شوند که سمعکهای جدید تبدیل به محصول گرانبها شوند.

میزان پرداختی بیمه ها جهت سمعک چه میزان می باشد؟

راهنمای خرید سمعک،هر یک از بیمه ها هزینه ای را به عنوان کمک هزینه تهیه سمعک پرداخت می کنند.جهت اطلاع شما عزیزان مبالغ پرداختی بیمه ها در زیر آورده می شود.

در مورد پرسنل محترم نیروهای مسلح ارائه فیش حقوقی سرپرست خانوار نیز الزامی می باشد *

  • بیمه خدمات درمانی
  • بیمه بانک ملی
  • بیمه سلامت
  • بیمه ایران
  • بیمه بانک صادرات
  • بیمه تامین اجتماعی
  • بیمه بانک کشاورزی
  • بیمه آسیا
  • بیمه هواپیمایی
  • بیمه بانک صادرات
  • بیمه پارسیان
  • بیمه بانک سپه
  • بیمه میهن
  • بیمه صدا وسیما
  • بیمه بانک صادرات
  • بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح
  • بیمه بانک تجارت
  • بیمه نظام آسایش
  • بیمه شهرداری
  • بیمه بانک صادرات